28 grudnia 2013

Ratatouille (ratatuj)

Autor. Camilla
Jest to danie, które próbowałam zrobić jako jedno z pierwszych . Bardzo zasmakowało mojej siostrze, w wyniku czego prawie cała zawartość garnka znikła. Dedykuję zatem ten przepis właśnie jej. 
Ratatouille jest to nic innego jak gulasz warzywny pochodzący z Prowansji. W internecie jest wiele kombinacji tego dania, ja jednak zakochałam się w jego podstawowej wersji. Wszystkie składniki idealnie do siebie pasują.

Składniki

Cukinia
Bakłażan
Papryka czerwona, żółta i zielona
Cebula
Czosnek 3-4 ząbki
2 pomidory (lub kilka pomidorków koktajlowych)
Sól, pieprz, bazylia
oliwa do smażenia (olej również może być)


Autor. Camilla
Na początek zajmijmy się bakłażanem. Jest to pyszne warzywo jednak niekiedy posiada w sobie gorycz. Teraz coraz rzadziej można trafić na tą nutkę gorzkiego smaku i zawsze od razu dodawałam bakłażana do ratatouille. Do momentu aż trafiłam na nią. Bardzo łatwo można jej się pozbyć i profilaktycznie teraz za każdym razem stosuję tę prostą metodę. Wystarczy umyć i pokroić w plastry bakłażana. Posolić z obydwu stron i pokropić trochę sokiem z cytryny (ale niekoniecznie), a następnie położyć na sitko. Gdy już będziemy potrzebowali nasze warzywo wystarczy umyć je dokładnie i pokroić na ćwiartki.
Kroimy cebulę i papryki w kostkę. Cukinię w plastry. Pomidory w większe kawałki, jeżeli ktoś nie przepada za skórką z pomidora można ją zdjąć. Należy naciąć pomidora i zalać wrzątkiem. Po chwili możemy już pozbyć się skórki. 
Autor. Camilla
W rozgrzanym garnku na oliwie wrzucamy cebulę i czekamy, aż nabierze rumianego koloru. Dodajemy papryki i gotujemy około 5-8 minut. Następnie dodajemy cukinię, a po chwili bakłażana - gotujemy pod przykryciem, co jakiś czas mieszając. Do smaku dodajemy soli, pieprzu, bazylii i wyciskamy czosnek. Gdy warzywa będą już dość miękkie, dodajemy pomidory. Gotujemy pod przykryciem do momentu kiedy warzywa będą już miękkie. Gotowe. Można zajadać się ratatouille, najlepiej smakuje z bagietką.

Smacznego!



Autor. Camilla







2 komentarze:

  1. Moje ulubione.. ja preferuje jeszcze dodatek mięsa :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe... Wtedy to już nie jest ratatouille:) tylko gulasz. Taka mała różnica a już zupełnie inne danie;p

    OdpowiedzUsuń